Alltid en åpen dør

Hos en god nabo møter man alltid en åpen dør. Fordi Joker er en slik nabo, åpnet vi dørene for å lage filmene som fortalte nettopp dette.

Om prosjektet

Mange av Jokers over 450 butikker holder åpent både på søndager, helligdager og nattestid. Men uavhengig av enkeltbutikkenes åpningstider, har samtlige Joker-butikker én fellesnevner. Kjøpmennene og butikkmedarbeiderne stiller hver dag med vidåpne hjertedører overfor sine nærmiljøer og kunder.

Kompetanse
FilmKommunikasjonReklame

Den gode naboen

I filmene møter vi Joker-kjøpmenn fra hele landet idet de åpner inngangsdører, stekeovnsdører, kjøleskapsdører, fryserdører, bildører, latterdører og andre dører for kundene sine. De ulike døråpningene og situasjonene formidler også noen av Jokers unike fordeler. Som at Joker alltid har nystekt brød, tilbyr hjemkjøring av varer, tilbyr hjelp med å bære varene ut i bilen og har kaffekroker som fungerer som sosiale møtepunkt.

Musikken

Musikken som setter stemningen i reklamefilmene, er en nyinnspilling av Tommy Nilssons 90-tallshit «Öppna din dörr». Siden Joker er en norsk kjede med et sterkt fokus på lokal forankring og dialekter, var det naturlig at denne låten fikk en norsk vri. Derfor foreslo vi at Synne Vo kunne gjøre en nyinnspilling av låten på Lesja-dialekt. Og resten er musikkhistorie ;-)