Vårkampanjen 2024

Byporten feiret 25 år i Oslo sentrum i 2024. En perfekt anledning til å lage en kampanje som hyllet motebildet i 1999.

Case
Om prosjektet

Byporten har presentert vårtrendene til handleglade kunder siden oppstarten i mars 1999, og i år feirer senteret 25 år i Oslo sentrum. Fordi mange av trendene fra 90-tallet har gjort et comeback i 2024, bestemte vi oss for å lage en vårkampanje som hyllet motebildet fra åpningstiden.

Kompetanse
RådgivningKonseptutviklingReklameArt directionUtendørs
Case

Bakgrunn

90-tallet var et unikt tiår i moteverdenen, og tiden var preget av mange forskjellige uttrykk. Man kunne se alt fra enkel minimalisme, overdådig streetwear og mørke grunge-antrekk. Vi valgte oss trendene denim-on-denim inspirert av Britney og Justin, quiet luxury inspirert av Carolyn Bessette-Kennedy og mob wife inspirert av The Sopranos og gjenskapte ikoniske looks med vårens motenyheter fra Byporten.

Case
Case

Resultater

Kampanjen ble tatt ut på trikkene i Oslo sentrum, både med megaside på utsiden og med ukesplakater på innsiden. Den ble også vist på adshel nede på perrongene til Oslo S. I forbindelse med kampanjen arrangerte vi også en konkurranse på Jernbanetorget, der du kunne ta et bilde av ditt 2024-antrekk i Europas første fotoboks installert i en adshel.