Påskeåpent slukker sorgen

Det kan føles fortvilende å gå tom for nødvendigheter i påsken. Heldigvis finnes det trøst: En påskeåpen Joker-butikk i nabolaget.

Case
Om prosjektet

I påsken holdt alle Joker-butikkene i Oslo åpent hver dag. Og det var mer enn en huske som bidro til at Oslos innbyggere husket dette budskapet.

Kompetanse
UtendørsKommunikasjonReklame
Case

Det glade påskebudskapet ble også formidlet til byens innbyggere gjennom en stor utendørskampanje som bokstavelig talt viste tomhet. Adshels viste ulike «tomme» dagligvareprodukter – ledsaget av budskapet om at hjelpen kun var noen få meter unna: En påskeåpen Joker.

Vi ønsket å fange den fortvilte følelsen som oppstår når man plutselig står der uten kaffe, dopapir, bleier, brød eller oppvasktabletter – akkurat når man trenger det som mest. Samtidig ville vi posisjonere Joker som redningen, en slags frelser i påsken.

Og effekten av å vise frem tomhet? Fulle Joker-butikker gjennom hele påsken.

Case
Case