30 dager med salat for Grønn & Frisk
Grønn & Frisk
2022

30 dager med salat for Grønn & Frisk

Sommeren er høysesong for salatspising – og derfor passet det utmerket å utarbeide en kampanje i samarbeid med Grønn & Frisk for å inspirere det norske folk til å spise en ny, fargerik salat hver dag denne sommeren.

Målet med kampanjen var å bygge større kjennskap til Grønn & Frisk sine salatblandinger og skape gode, grønne assosiasjoner til merkevaren. Kampanjen skulle øke forbruket av salat, og ikke minst, vise hvordan man fikk mest ut av produktene.

Vi bestemte oss for å fokusere på digge salater alle klarer å lage og budskapet var tydelig: Grønn & Frisk gjør det enkelt for deg å spise en digg salat – hver dag, hele sommeren. Vi kalte det Dagens salat.

Så da satte vi i gang! Vi komponerte en rekke salater, nærmere bestemt 30 varianter, slik at vi kunne publisere en ny salat med oppskrift og fremgangsmåte på landingssiden hver dag. Noen var vegetariske, andre var med kjøtt eller fisk. Enkelte av salatene passet som middagssalater, mens andre var tilbehør til annen sommermat.

I tillegg lagde vi to TV-filmer og flere kortversjoner til online video som gikk i kampanjeperioden. Heimlich stod for filmproduksjon. Gjennom video in banner hos Schibsted og native-annonsering gjennom SeenThis og Amplifi drev vi trafikk til nettsiden. Vi hadde også video i SoMe og drøssevis av statiske annonser på Facebook og Instagram som inviterte til å besøke landingssiden.

Fikk du lyst på salat? Du finner alle oppskriftene her.

TV-filmene kan du se under.