Bli kjent-kampanje for Season padron
Season
2022

Bli kjent-kampanje for Season padron

I samarbeid med Season og TV2 Konsept utarbeidet vi en bli-kjent-kampanje for Seasons nyeste produkt, nemlig padron-paprika.

Den lille padron-paprikaen var ukjent for de fleste av oss da vi fikk i oppgave å markedsføre den i begynnelsen av 2022. Likevel tok det ikke lang tid før vi fikk troen på at en så liten, men spennende grønnsak, ville skape interesse og prat rundt kjøkkenbord i hele landet. På briefing-møtet fikk vi nemlig vite at 1 av 10 padron-paprika var mye sterkere enn de andre, og da begynte vi raskt å utveksle ideer.

Hovedmålet med kampanjen var rett og slett å gjøre det norske folk kjent med padron-paprikaen og vise hvor enkelt man kan inkludere en ny, litt annerledes grønnsak i middagsplanleggingen.

Vi bestemte oss for å gå «back to basics» ved å kommunisere det viktigste for folk flest – nemlig hvordan man faktisk bruker grønnsaken. Vi ville fortelle hva den smakte, hvordan man tilberedte det og hvorfor man skulle stoppe opp når man så en padron-pakke i butikken.

Kampanjen ble utarbeidet i samarbeid med TV2 Konsept med Sindre Eitungjerde på regi og Øivind Haug på foto. Sammen lagde vi filmer som viste padron-paprikaens beste bruksområder. Vi lagde også en rekke oppskrifter, contentartikler, tips og triks som vi publiserte på Seasons nettside.  

Kampanjen ble delt gjennom to rullerende filmer på TV, Online Video i form av web-tv og Youtube, annonser på Facebook og nativeannonser gjennom Amplifi og plakater i butikk.  

Og hvordan gikk det?

Heidundranes bra, faktisk. Digitalt fikk vi nesten 50 millioner visninger. Innholdet ble optimalisert underveis, noe som gjorde at vi kunne skryte av at den dårligste klikkprisen på Facebook-annonsene var på 1,27 kroner.

Og padronsalget økte med over 6000 %. I denne prosessen ble det jobbet med pris, produkt, plassering og promotering. Vi tror McCarthy og Kotler ville vært fornøyd. Vi er i hvert fall det 😎