Design av ny tacoserie fra Eldorado

Design av ny tacoserie fra Eldorado

Nordmenn er et tacoelskende folk. Halvparten av befolkningen spiser taco minst én gang i måneden. Og vi bruker mer penger på Tex Mex-mat enn forbruket per capita viser i andre land. 

Det finnes i dag to sterke og dominerende merker innen taco her til lands, Santa Maria og Old El Paso. Disse leverandørene har stor bredde, men de har ikke nødvendigvis hatt så stort fokus på innovasjon og kategorivekst

I dette markedet er det derfor rom både for å investere og for å skrive ny tacohistorie. Og det ønsket Unil å gjøre gjennom å etablere en ny tacoserie under Eldorado-merket. En serie som i første omgang skal selges hos KIWI.

Vi i Mvh ble utfordret til å designe et friskt og lekent tacokonsept som tydelig skulle skille seg fra konkurrentene i tacohylla.

Vi valgte å ta turen til tacoens opprinnelige hjemland, Mexico, for å finne inspirasjon. Her fant vi matglede, symboler, musikalitet, farger og lekenhet.

Med nevnte ingredienser på menyen og de ulike tacoproduktene foran oss, lekte vi oss frem til et visuelt uttrykk som var ulikt alt annet i KIWI-hyllene. Et uttrykk som vil bidra til å gjøre den norske tacofredagen litt mindre norsk – og litt mer meksikansk.

Tusen taco for oppmerksomheten!