Lanseringskampanje for Cevita Supersmoothie
BAMA Dagligvare og Cevita
2021

Lanseringskampanje for Cevita Supersmoothie

Vi elsker smoothie! Derfor var det ekstra gøy da Cevita spurte oss om å utvikle en lanseringskampanje for deres nye sortimentstilskudd «Supersmoothie» som ga oss muligheten til å leke med friske farger og sympatiske headinger.  

Cevita Supersmoothie er en serie med fargerike smoothier med unike ingredienser som kommer i tre forskjellige varianter: Protein, Energi og Havre. Cevita ønsket seg en lanseringskampanje som ville øke prøvingen av produktene i en aktiv målgruppe som allerede benyttet seg av funksjonelle produkter som smoothie og kaffe. 

Vårt mål var å introdusere Cevita Supersmoothie som den nye og unike nyheten den var, og vise hvorfor den blir kalt «Supersmoothie». Derfor tok vi tak i essensen av produktene og fokuserte på deres unique selling point. Protein-smoothien inneholder for eksempel 9 gram plantebasert protein, som er en ny og unik produktkvalitet i smoothie-segmentet. Vi ville vise at Cevita Supersmoothie var en smartere smoothie som skiller seg ut i lunsj-hylla i butikken. 

Kampanjen ble spredt i både analoge og digitale medier med egne kanaltilpassede uttak. Vi hadde to helsider i VG Helg, annonsering på Facebook og Youtube med korte videosnutter, en dyptgående content-artikkel på Cevitas hjemmeside og et influencersamarbeid med Egmont People. På Snapchat hadde vi geo- og audiencefilter, samt en leken linse. I tillegg arrangerte vi en egen konkurranse der smoothieelskende deltakere kunne nominere sin personlige superhelt og vinne 3 brett med Cevita Supersmoothie. Vinneren ble en kvinne som jobbet i hjemmesykepleien som ville dele brettene med sine gode kollegaer, som vi synes var ekstra hyggelig.