Mikroinfluensing med VegMe
BAMA Dagligvare og VegMe
2020

Mikroinfluensing med VegMe

Mvh har i samarbeid med VegMe, Carat, Isobar og Inzpire.me utviklet et konsept som samler VegMe-oppskrifter fra utvalgte mikroinfluensere under ett navn; VegMe X. 

VegMe X er et samarbeidsprosjekt mellom ulike mikroinfluensere, som representerer forskjellige målgruppesegment, og BAMA Dagligvares merkevare VegMe, som leverer plantebaserte produkter til norsk dagligvare.

Mikroinfluensere

Ved å benytte oss av mikroinfluensere (en influenser med 1,000 til 100,000 følgere) får vi tilgang til nisjemålgrupper og autentisk brukergenerert innhold som vi bruker i egne og betalte kanaler. Mikroinfluenserne gir en autentisk og nær opplevelse av produkter, som føles mer som tips fra en venn, framfor konvensjonell reklame. 

Et fragmentert uttrykk er en typisk utfordring i kampanjer som involverer flere influensere. Faren for overshadowing, der ambassadøren får oppmerksomhet på bekostning av merkevaren, er også tilstede. Som et svar på disse utfordringene utviklet vi konseptet VegMe X. Konseptet skaper en samlende ramme som rommer ulike fotostiler, samtidig som VegMe som avsender får økt oppmerksomhet, uten å gå på bekostning av influenceren.

Strategisk verdiutveksling

VegMe X er en strategisk verdiutveksling mellom VegMe og de utvalgte mikroinfluenserne. De får merkevaren VegMe i ryggen, og VegMe får unikt innhold fra både nybegynnere og etablerte hjemmekokker. Sammen har vi skapt vi et verdifullt samarbeid med et felles mål: å inspirere nordmenn til å nyte flere plantebaserte matopplevelser. 

Kampanjen vokste underveis, og vi involverte større influensere som @vegetarbloggen og @kristingjelsvik, som også ville stå med merkevaren vår. Vi er stolte over å representere VegMe og få lov til å være med på å påvirke Norge til å ønske seg et mer plantebasert kosthold, som hverken går på bekostning av matglede eller smak.