Teaserkampanje for Movu Mobility
Mvh. Alle oss
2022

Teaserkampanje for Movu Mobility

En stor del av gleden ved å være i denne bransjen er muligheten til å få jobbe med interessante mennesker, spennende ideer og innovative produkter – og det var akkurat vi fikk gjøre da vi lagde en teaserkampanje for Movu Mobility.

Movu er et lite oppstartsselskap med en stor idé. Det hele begynte da gründer og grunnlegger, Øyvind Gedde, spurte sin 89-år gamle mor om hun ville ha en rullator, nå som hun ikke lenger kjørte bil. Svaret var enkelt. Nei, det ville hun absolutt ikke. Og det er hun ikke alene om. De fleste som blir tilbudt rullator takker nei, til tross for at behovet faktisk er der. Rullatorer blir forbundet med sykdom og alderdom, og stigmaet rundt berører mange. 

Dette ga Gedde inspirasjon. Han bestemte seg for å utvikle et fasjonabelt hjelpemiddel som kunne erstatte og forbedre den originale rullatoren. Han ville designe en rullator moren faktisk hadde lyst til å bruke – en hun kunne ta med ut i naturen.

Og noen måneder senere ble den første Movu-prototypen til.

Øyvind ville skape oppmerksomhet rundt Movu og ønsket seg en teaserkampanje for å vise fram innovasjonen og ikke minst, skape engasjement hos de interesserte.

Vi kom fram til en kreativ løsning basert på den samme innsikten Gedde hadde da han skapte Movu: hvorfor har det ikke skjedd mer på rullatorfronten de siste 40 årene? Resultatet ble en målrettet prelanseringskampanje i med printannonser i Aftenposten og VG, displayannonser og poster på sosiale medier.

Responsen på kampanjen var klar. Dette var et produkt som engasjerte mange. Spørsmålene i kommentarfeltene var mange. Hvor kan jeg prøve den? Når kan jeg kjøpe den? Kommer den i blå?

Interessen var stor og ventelisten fylte seg opp raskt etter kampanjestart. Vi gleder oss virkelig til veien videre.